lördag, september 17, 2022

Art Journal sida med AAll & Create

En sida i min Art Journal


Jag har använt

Aall & Create: Friendship Of Florals #648 se här.

AAll & Create: Artful Of Circles  #537 se här.

AAll & Create: Flourishing Vase #213 se här.

AAll & Create: Bring On The Sentiments  #533 se här.

AAll & Create: Date It  #107 se här.


Det första jag gör är att jag alltid stämplar upp min focuspunkt där jag vill ha den innan jag börjar leka med färgerna till bakgrunden. 
Jag stämplar alltid med Versafine Clair när jag skall använda vattenfärger elr dyl som här har jag målat blomman med Ecoline pennor (se bilden ovan) 
Själva bakgrunden är gjord med distress ink färgerna (se bilden ovan) och jag använde mig av tekniken ink smoshing, jag är alltid noga med att torka mellan varje lager med färg. 
När jag kände mig nöjd med det så stämplade jag lite "random" med olika stämplar med Versafine Clair Twilight. Efter det så stämplade jag med Artful Of Cirkels och torkade bort lite här o där för att matta ner den så inte den skulle ta över focuspunkten. 
.På med Vit gesso för att matta ner allting & sen massa splatt på.
Själva Focuspunkten har jag målat och klippt ut så den satte jag på 3D-tejp för att få lite demission på det hela.


Hoppas att du blev inspirerad av detta inlägg och vill göra något liknande du också.
Tack för att du tittade in.

Kram Linda
💓

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig. 
To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

2 kommentarer: