tisdag, augusti 30, 2022

Mix Media tavla i 12*12 inch

Klet & kladd med Mix Media



Idag bjuder jag på en tavla jag började på förra veckan och färdigställde den igår. Det va väldigt längesedan jag gjorde något i just Mix Media så det va kul att få lite tid över till att leka med olika medier, kladd & klet.
Jag kommer att sätta dit en titel samt rama in den vid senare tillfälle när jag bestämt mera vad jag vill ha för att färdigställa det hela och även använda några "melange art pebbles" tror jag....

Jag har använt.

Genomgående i alla olika produkter/medier kommer från Finnabair såsom olika gesso, texturpasta, olika lim.

* 2 st chipboard 12 * 12 inch som jag limmade ihop för att få bättre stadga.
* papper från AB Studio som jag behandlade med vit gesso för att "matta" ner looken lite.
* Efter stämplade jag lite "random" med stämpel från Vilda Stamps V260 som jag faktiskt har klippt isär då den ger en fantastisk struktur/liv i projekt.
* Nästa steg va att lägga på en stencil och texturpasta.
* Clear Gesso ovanpå strukturpastan.
* Alla olika figurer har jag gjort med Resin och olika formar sen har jag vit gesso på alla innan jag limmade fast allt, de lim jag har använt är både "soft matt gel" och "heavy bodey gel"
* dags att sätta fast alla blommor dom kommer från Engströms Artstudio AB
* lite "liguid acrylic svart/black" som skugga/effekt här o där.
* vax "white pearl & graphite"
* lite pärlor och bling









Tack för att du tittade in.
Kram Linda
💓
Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig. 
 To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar