söndag, juli 10, 2022

Mini album by Tracy Evans med måtten till albumet.

Mini album i storlek 3¾ * 2 inch


Ikväll har jag och en vän suttit och pysslat online vilket vi ofta gör då vi har några mil emellan oss. Det blev ett så kallat "mini album" utifrån Tracy Evans videor och med tekniken "ink smooshing"

Det är en rolig teknik och innebär att du använder dig utav olika stämpeldynor som reagerar med vatten eftersom du sprutar vatten på färgerna och doppar pappret i det och kan därmed skapa magiska bakgrunder. 
Har du aldrig prövat tekniken eller vill veta mera rekommenderar jag dig att titta på 
Tracy Evens Youtube kanal här.

Jag har använt följande

Distress Oxidè: Speckled Egg - Antique Linen & Weathered Wood
Akrylfärg: Dina Wakley "white"
Versafine Clair:  "morning mist"
Vitt slätt cardstock till basen,
Grå cardstock till fotomattor
Mix media papper till att jobba på.

Måtten är:

Sidorna: 2 bitar C.S som mäter 10 * 3½ inch som bigas på varje 2 inch till 9 sidor
(dessa två bitar skarvas ihop)
Bokryggen: 4¾ * 3¾ och biga på 2 ⅛ & 2⅝ (jag rundar mina hörn också)
I mitten på bokryggen gör du ett hål där du fäster resårband till stängning (jag har valt ett runt)
Fotomatta till ryggen: 1 bit på 3⅝ * ⅜ & 2 bit på 3⅝ * 2 inch

Till sidorna

Fotomatta: 11 bitar på 3⅜ * 1⅞
Mix media papper elr liknande som tål mycket vatten: 11 bitar på 3¼ ' 1¾

Efter du skurit till alla måtten är det bara att leka på så mycket du bara orkar och vill, ha kul helt enkelt 😏

Stäplar från följande kit som jag använt är samtliga från AAll & Create









Jag kan säga att klockan är snart morgon när jag sitter här och bloggar till er men när man leker med just tekniken "ink smooshing och stämpling" glömmer i alla fall jag både tid och rum.

Lite flera bilder på mitt resultat






Tack för att du tittade in och hoppas du blev inspirerad att göra ett eget "mini album" tro mig dom är beroendeframkallande 😉
Kram Linda
💓

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig. 
 To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar