lördag, juli 30, 2022

CAS-kort med distress ink och embossing

Ett enkelt CAS-kort i varma färger


Copic kombination

Monster: W4-3-2-1
Gul: Y21-23-26 & YR24
Turkos: BG75-72-71 (blandat egen) -70
Kinder: R20 -11
Blänk: Vit Gelly Roll Nr:10

Äntligen fick jag lite tid över till en pysselkväll med min goa vän Susanne över Teams. Detta blev mitt alster ikväll 😊

Jag började med att embossa texten med Vit "superfine" från Ranger 
(jag gillar bäst superfine och önskade att alla färger och märken fanns i det)

Efter det så färgade jag in med stencil från MFT ovanpå, jag använde mig av Distress Ink, bland annat den nya färgen "Uncharted mariner" & "Mermaid Lagoon"
(jag gillar inken bättre än oxiderna)

Jag måste säga att jag formligen älskar den nya färgen men det är först nu jag haft möjlighet att använda den trotts att den legat ett tag i lådan.

Nästa steg va att hitta en passande färg till fotomatta i cardstock, sen stämplade jag dit texten. Även den i färgen "Uncharted Mariner"

Sist men inte minst 3D tejp på lilla "monstret" som blev fokuspunkten.

Detta har jag använt

Bakgrundsstämpel Vilda Stamps V260 se här.

Jessink hittar du här. (nr2 från sommarkalendern)

Jessink se här. (även denna kommer från sommarkalendern lucka nr: 3)

MFT: ST-156 se här.

Distress Ink: Uncharted Mariner & Mermaid Lagoon


Tack för att du tittade in och hoppas du blev inspirerad och kanske vill göra något liknande du också.

Kramar Linda
💓

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig. 
 To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column.


2 kommentarer:

  1. så himla fint kort och din färgläggning är helt underbart. Köpte också sommarkalendern. Gillar hennes stämplar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh vad glad jag blir för din kommentar, tack så jättemycket 🙏🧡

      Radera