tisdag, maj 31, 2022

DT-inlägg för Vilda Stamps med en tutorial.

Torsdag vilket betyder att det är min bloggdag för Vilda Stamps och idag bjuder jag på ett enklare kort.


Jag kommer även att visa er hur man kan rädda ett misslyckat alster för det va precis vad detta blev...


Copic kombination

Katt: N5-3-1-0
Kinder-Öron & Nos: R20
Ögon: E23-21
Läppstift: R22-21-20 & YR24-26-21
Hår: E50-53-55-57-W4
Klänning & Skor: E18-09-07-R24-22
Ring: YR24-26-23-21 & BG000-0000
Plånbok med hjärta: W1-R27-24-22
Skugga: E70
Vit gelly roll nr 10

Jag började med att använda mig utav tekniken maskning som till en början gick bra...

....mycket kladd blir det när man maskar....


......allt så bra ut (tyckte jag) tills att jag plockar bort maskningspappret då det såg ut såhär....
(efter färgläggning)

.... se hur dumt det blev tex men "väskan" placerad vid kattens huvud. 
Jaha bara att kasta och börja om, det har säkert hänt er många gånger också antar jag men gör inte det för det mesta går att rädda faktiskt 👌

Jag tog fram min lilla nagelsax (ja det är toppen att klippa ut just detaljer med just en nagelsax) om man som jag inte orkar starta upp sin Scan Cut (för oss som äger en) genom att trycka på en knapp 🤦‍♀️


eftersom det va väskans placering jag inte va nöjd med men även färgläggningen på dom båda, så efter att jag klippt ut valde jag att kassera dem och tog det jag ville ha med...

Jag provplacerade ut delarna som jag valt tills jag kände mig nöjd med då tyckte att det fattades något. Fram med sitt stämpelverktyg igen och stämpla dit det jag ville komplettera med.
(i detta fallet ett till läppstift samt en del från ringen)


....nu kände jag mig mera nöjd så nu till det fantastiska tricket!
(jag hade ju även lyckats att klippa bort en tass från kissekatten)

På de "nya" pappret som jag skar till eftersom jag hade klippt sönder det andra för att få ut alla delar som jag ville återanvända har jag stämplat katten en gång till, då vet jag precis vart jag skall placera den delen plus att jag fick tillbaka tassen (den högra handen/tassen) som jag råkat klippa bort.

Vad jag även gör när jag använder mig av denna tekniken är att jag färglägger en bit in på det som kommer att synas när du tex vinklar på kortet.
Jag kommer nämligen att sätta distanser på katten för att få en 3D-effekt.
Jag har även färglagt de som jag kompletterade med som läppstift och en bit av ring.


Nu är det bara att montera och jag använder mig ju utav spill bitar från tex chippboard för jag tycker det sitter bättre samt att jag har många olika demissioner att välja mellan....
(hoppas att du kan se lite utav 3D-effekten i alla fall)


Såhär blev det färdigt och här har jag lyckats att rädda ett alster som jag bara hade tänkt att kasta eftersom jag va väldigt missnöjd med det.

Jag har ritat en dubbel ram runt med en svart Uniball 02 penna samt att jag har valt att sätta en svart fotomatta av vanligt slätt cardstock.

Delarna som jag hade valt förutom katten som är min "focus punkt" här limmade jag direkt på koststommen men det blir ju också en liten effekt mot de som är stämplade i efterhand eftersom dom poppar ju också upp lite.


Stämpel kitten jag har använt är

Katt med smycken V883 som du hittar här.

Textstämpeln V481 hittar du här.

Tack för att du kikade in jag återkommer nästa vecka med ett nytt inlägg för Vilda Stamps men jag delar nog något mera tidigare kanske
💓


//Linda

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig.
 
 To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

2 kommentarer:

  1. Verkligen fint kort. Så bra räddat. Så onödigt slänga något så fint så tur du kom på andra planer.

    SvaraRadera