lördag, januari 07, 2023

DT-inlägg för Vilda Stamps tema. förkylningstider

Krya på dig!

äntligen är jag tillbaka igen, jag har haft ett långt uppehåll från både pyssel o bloggande plus att ett litet benbrott passade på att besöka mig...

(så vad passar inte bättre än ett "krya-på-dig kort" i dessa förkylningstider)


Copic kombination

Hud: E04-11-21-01
Tunga: R11-20
Trä/Säng: E79-57-35-31
Potta: W4-E43-42-41
Täcke & Kuddar: E40-41
                        T3-1
                                        E29-27-25-23
Mössa: E49-47-44-43
Vitt: C3-1

Jag har använt

Vilda Stamps: V337 Sjuklingen se här.

Vilda Stamps: V260 Brevbakgrund se här.

Jessink:  JI-19175 se här.

Jessink: JI-19134 se här.

My Favorite Things: MFT ST-157 se här.
(beställningsvara bara kontakta Engströms)

Stämpeldynor hittar du här och saknas någon bara mejla Engströms så tar de hem.

Såhär har jag gjort detta "enkla/rena kort"

* jag skar ut en egen kortbas i storleken 4¼ * 12 " och bigade på 6"
* färgade in med hjälp av MFT stencilen med distress ink "rusty hinge"
* en stencil från mina gömmor med cirklar på (ej med på bild)
* stämplade lite här o där med stämpel V260 "brevtext" som jag dessutom har klippt i småbitar) då den ger fina avtryck och mera liv i dina alster.

När bakgrunden var klar

* montering av lilla sjuklingen  "V337" som jag har färglagt med Copic och skurit ut i min 
Scan Cut maskin se här.
* satte på spill bitar från chippboard för att få till en fin 3D-effekt.
* sist men inte minst stämplade jag texter på eget papper och klippte isär, limmade på en svart fotomatta och limmade på kortet.


Detta va allt från mig idag och nu hoppas jag att jag är igång och tillbaka på banan igen, jag bjuder er även på mitt fina "snögubbegips" som påminner mig om att skapa är balsam för själen. Det kan hända att ni kommer att få se en del jul & vinter alster ifrån mig då det är det som jag tycker är bland det roligaste att göra. 
Då livet har kommit emellan har det ju inte hunnit bli något nästan alls av den vara i år för mig...

Tack för att du tittade in och glöm inte att prenumerera på min blogg.

Kram Linda
💓


Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig. 
To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

2 kommentarer:

  1. Så fint kort. Alltid bra att ha lite krya på sig kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ellerhur, tack så jättemycket 🙏🧡

      Radera