tisdag, september 13, 2022

DT-inlägg åt Pysselsmedjan med tutorial

Te & Ljuskort

Idag bjuder er på en riktigt gammal goding med tutorial


Idag har jag verkligen utmanat mig själv genom att använda gamla die`s och denna  gamla goding till vikning. Ni säkert precis som jag glömmer ju ofta bort vad som finns i ditt scraprum (än om du har ordentlig ordning) och vad som va populärt för x-antal år sen.

Längst ner i inlägget kommer jag att dela beskrivningen som jag utgick ifrån och säkert har många av er den redan men vad jag upptäckte var att måtten inte stämde riktigt så jag har ändrat de som va fel till rätt. (det va några bigningsmått som inte stämde)

Här ser du fram & baksida


Såhär blev min insida

(plats finns även för en liten tändsticksask att stoppa i bland te-påsarna, jag hade tyvärr ingen hemma nu när jag fotade så fyllde ut med te-påsar istället.

Jag valde även att göra en liten ficka som jag stoppade en tag i.

(texten skrev jag på datorn och skrev ut på matt/slät vit cardstock, samma som till stommen)

Här kommer beskrivningen
(med rätta bigningsmått som inte stämde)
Tack till Papperstorm som hade bloggat sin tutorial jag gick efter se här.


Jag har använt

Pysselsmedjans papper: Kaffestund se här.




Såhär ska det se ut när du har bigat och klippt till för askarna till ljus & te, som ni ser så har jag "sneddat" kanterna lite vilket gör att du får finare hörn.

Nedan ser ni hur jag valde att göra för att stansa ut för fönstren med hjälp av die`s från Crea-Nest-Lies istället för att skära ut hål som beskrivningen föreslår. Jag har alltså "förlängt" min die eftersom den inte var tillräckligt lång (se bild två)
(detta är gamla bilder jag hade i datorn sedan länge därför är det i orange cardstock, jag har använt slät/matt vit cardstock i A4)

Hoppas du blev inspirerad av denna beskrivningen och vill göra en gammal goding till vikning du också.
Tack för att du tittade in.
Kram Linda
💓

I samarbete med Pysselsmedjan

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig. 
 To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat Linda!👍🏼🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, så roligt med komentar, det värmer 🙏🧡

      Radera