torsdag, maj 12, 2022

Gästinlägg för Karins Pyssel med en liten tutorial.

Slimline kort med lager på lager

Jag blev kontaktad av Karin där hon undrade om jag hade lust att göra två alster/kort för Karins Pyssels räkning och självklart ville jag ju det så Karin plockade ihop två olika kit till mig och postade, vilken ära och jätteroligt men även en rejäl utmaning eftersom jag är inte van att göra alster utifrån just kit då jag tycker om att välja det jag vill använda eftersom det är lite tryggare 😉

Det blev ett "slimline kort" och materialet finns hos Karins Pyssel

Jag har använt

* Papper från Lexi Design "House of books" se här.
* Cardstock Bazzill "white" se här.
* Dies Craft And You  "oval frame" se här.
* Dies Craft And You "vintage flower" se här.
* Halvpärlor se här.
*Trassel se här.

Jag började med att färga in blommor och blad med distress ink i färgerna: 
- antique linnen
- frayed burlap
- bundled sage
och formade till de med hjälp av verktyg för att göra egna blommor med.



...valde sedan ut det jag ville ha och skar ut det med hjälp av min Scan & Cut....


...jag kände direkt att jag ville ha båda bilderna med tjejer på men då jag började titta på baksidan på flickan som läser fick jag en ide att ja jag använder baksidan istället då blir det dels en kontrast i min uppbyggnad men även att det ser ut som en skugga till den andra tjejen...

Ofta så använder man bara just det som är en bild på men ibland kan det bli effektfullt att faktiskt "offra" ett motiv och använda just baksidan




Bakgrunderna (jag valde att använda två mönstrade papper utöver den vita fotomattan) och de skrapade jag kanterna ganska rejält för att få det att se mera slitet ut samt att jag rev sönder lite här och där...

Här är de jag valde men innan jag hade skrapat kanterna.

När jag bestämt mig för allt jag ville använda limmade jag på spillbitar från chippboard på baksidorna för att få 3D effekten...


Nu va det dags att montera ihop det hela vilket är den biten jag tycker är helt klart roligast för då får jag ju dekorera allt. 
Jag använde limpistol & Soft Matt Gel från Finnabair när jag limmade.
Sist men absolut inte minst glitter i coppar även det från Finnabair.




Insidan gjorde jag en liten ficka att stoppa tex ett presentkort i samt att det finns gott om plats för egen text.


Baksidan satte jag min logga på Jag stämplade den på den inre ovala  som blev över från diesen jag använt....


Tack för att du kikade in & tack till Karins Pyssel för förtroendet.
//Linda 💓

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar. 
 To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint du gjorde Linda med kittet du fick😍.
    Så roligt och se hur du har gjort och hur kortet skapas fram
    Tusen tack rara du🙏💖

    SvaraRadera