fredag, april 22, 2022

Mors dag närmar sig...

Till en mamma nånstans därute gammal som ung.


Här har jag gjort ett morsdags kort med hjälp av stämplar från Vilda Stamps och Jessink. Jag har använt papper från Maja Design och blommor kommer från Little Berdie.
Jag har köpt materialet från Engströms Artstudio (det som inte kommer från mina gömmor) och jag har färglagt med Copic. Längre ner kommer jag visa de produkter jag har använt lite mera detaljerat.

Copic kombination

Hud: E04-11-21-00
Kinder: R20
Hår: W9-7-5-3
Lila: V99-95-93-91
Beige: E43-42-41
Sockar grå: C3-1
Sockar vit: C00
Skor: E77-74-71 vit: E000
Sula: E40
Vit gelly roll penna
Prickarna i klänningen: Har jag "ljusat upp" med hjälp av blendern.


Jag vill verkligen passa på att tipsa er som precis som jag gillar Vilda Stamps att du hittar just nu mycket på rea, för att komma till sidan klicka här.

Jag har även använt mig utav Nellie Snellen ovala die`s  MFD057 
 Stickles "platinum" 
Blommorna jag använt är köpta hos Engströms och just nu är det även rea på dem, 
för att komma till sidan klicka här.
Papper och övrigt material kommer från mitt förråd hemma. 







detta är insidan med en stämpel från setet ovan samt har jag även använt samma set till "bannern" på framsidan.

VersaFine Clair "fantasia"






När jag satt tillsammans med en vän och pysslade online så kände jag direkt att nej jag är inte nöjd med min färgläggning och jag är inte nöjd med kortet överhuvudtaget.
Ja tom så missnöjd att jag grubblat över det flera gånger i natt.
-Känner ni också så ibland? 
Det tror jag faktiskt att ni gör, i alla fall mer eller mindre så just därför tänkte jag att även om jag är missnöjd med det hela så ville jag dela med mig av det till er för att visa att alla gör vi alster som vi inte är nöjda med alla gånger.

En annan sak som jag undrar om ni är som mig?

- när jag gör tex kort och färglägger då gör jag bara det
- när jag gör ATC då gör jag bara det
- när jag gör CAS-kort
- när jag jobbar med stenciler och färger
- när jag gör mix media å är det just bara det som gäller o.s.v.

Man kan lugnt säga att jag är "periodare" fniss... som just nu då är jag inne i att göra kort i 13 * 13 cm format och i utförande som när jag började med denna fantastiska hobby för ca 7-8 år sen.
Visst är det roligt hur man är 😉
Att tom det gamla blir roligt igen för hur det än är så byter man ju stilar och utvecklas med tiden, i alla fall så är jag så, jag vill både inspireras av andra och utvecklas samt pröva olika tekniker.

Jag är så tacksam för alla bloggar och sociala medier som finns med alla fantastiska människor som valt att dela med sig av sina tekniker & stilar och jag hoppas att jag kan inspirera någon också precis som andra inspirerar mig vare sej du är ett stort eller inget namn alls inom hobbyn, för mig har alla ett frö jag snappar upp.
Till er vill jag säga ett stort tack 🙏

Sist men inte minst i detta inlägg vill jag önska alla en trevlig helg.

//Linda 💓

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar. 

 To change language, scroll to the bottom of the page and select "web version" in the right column, you can select the language on the "translate" button.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar