torsdag, mars 30, 2023

DT-inlägg med ett påskkort och tutorial.

Påskkram.



Copic kombination.

Mössor: Y19-18-15-13-11
N,äbbar & fötter: Y38-35-17
Mage & fjädrar: E43-42-41 & E44-42
Grå: T0-1-2
Brev & toffsar: C3-1-0
Skylt: E40 
Ögon: E37-15-YR14
Blänk: Vit gelly roll

Jag har använt:

Vilda Stamps: V905 se här.

Jessink: JI-19032 se här. (här har jag använt "påskkram" )

Jessink: från julkalendern 2022 se här. (använde ordet kram till pratbubblan på insidan)

Jessink: JI-19019 se här. (användes till att göra bakgrunden)

Stämpeldynor se här.

Jag har gjort såhär:

Som många vet är jag just inne i att "inksmoosha" jag har verkligen fått dille på det, det är jätteroligt. 
Här har jag använt mig utav en akrylkloss som jag smetar in färgen på, jag börjar med den ljusaste och avslutar med den mörkaste....


...spruta på vatten och låt det blandas innan du lägger klossen emot ditt papper...


....låt det suga in ordentligt innan du lyfter bort klossen...


...låt det torka och sen lek med det du vill, jag välde stämplar från Jessink se ovan.


....lite stänk och sen sätta fast dina figurer, jag använde även en "finliner"  och drog ett streck så det skall se ut som om de hänger på en tråd...

3D på figurerna och en text från gömmorna som kommer från Timpan.
Fotomattor på allt...
-----klart-----


Tack för att du tittade in.
Kram Linda
💓



Stort tack för att du lämnar en liten kommentar och valt att följa mig. 
 To change language with Google Translate scroll in the right column. Jag söker alltid för DT-uppdrag, är du intresserad av mig hör gärna utav dig via kontaktformuläret som finns i vänstra kolumnen. I am always looking for Design Team assignments. If you are interested in me, feel free to hear from you via the contact form in the left column

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar