måndag, april 18, 2022

En box till en blivande 50-åring

Happy birthday


Idag har jag fortsatt och gjort klart dekorationen på denna box (till en present inuti) jag har färglagt med Copic på stämplarna från Art Impressions. Blommor och band som jag använt vill jag säga ett varmt & stort tack till Hege Martinsen från Norge som genom hennes blogg hittade jag ett fantastiskt tips på hur du färgar in tex blommor med Copic, för att se hennes inlägg om det klicka här.

Boxen har jag gjort i svart slät cardstock en enkel med botten och lock till. Blommor och band/rosett har jag färgat in med samma Copic färger som jag färglagt stämplarna med, utifrån Hege tutorial. Textstäplar kommer från Malins Stämplar och Jessink. Inken på text och siffror är från 
Vrsafine Clair "acorn" och siffrorna embossade jag även med "clear embossing" från WOW. Övrigt material är från gömmorna som jag har stansat ut med die`s och färgat in. Lite sisal och en bra limpistol 😊 Glitter är Stickles "platinum". Papper är från både Pion och Maja Design. Ink till färgläggning använder jag Memento och alltid pappret Perfect Couloring Paper.

Copic kombination

Hud: E11-21-00 & 04
Kinder: R20-11
Hår: C5-3-1-00
Turkos: BG75-72-70 (tip to tip mellan 72 och 70)
Beige: W5-E43-42-41
Grå kjol: W5-3-2-1-0
Brun/plommon skjorta: E77-74-71-70
Blänk: Vit gelly roll







Mycket av dekorationerna har jag satt chippboard under för att få upp höjden så du får en 3D känsla, jag använder oftast spillbitar från tex chippboard eller liknande istället för 3D-kuddar då jag tycker det blir stadigare med spillbitar.



Vad roligt att du kikade in
//Linda 💓

Stort tack för att du lämnar en liten kommentar 🙏
 To change language, scroll to the bottom of the page and select "web version" in the right column, you can select the language on the "translate" button.

4 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat din blogg�� såå fin och fint beskrivit dina steg��
    Fantastiskt vackert och rolig box du har skapat, så härliga glädjespridande dansande damer������‍♀️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt och vad glad jag blir, tack så jättemycket.

      Radera